De jaarlijkse Vriendendag vindt dit jaar plaats op 25 September 2022  aanvang 15.00 uur.

Kijk hier voor een impressie van de Vriendendag 2022

Het is een hele mooie en sfeervolle Vriendendag geweest!

We verwelkomen u met een kopje koffie en trakteren u op een muzikaal intermezzo van Omnes Terminos en een informatieve lezing over de kerk. Afsluitende aan het einde van de middag verwennen we u met een borrel en wat heerlijke hapjes. We verheugen ons er op om u te mogen zien op deze middag, alvast bedankt.

Het Ensemble Omnes Terminos is een internationaal muziekgezelschap, dat bestaat uit de Letse sopraan Margarita Dudçaka, de Moldavische violiste Irina Trajkovska en de Nederlandse organist Jeroen Pijpers.

Het gezelschap studeert aan het Conservatorium te Maastricht en brengt op hoog niveau een gevarieerd programma ten gehore. Het concert is georganiseerd door de Lutherse Kerk Maastricht in samenwerking met Conservatorium Maastricht.
Uitgevoerd worden bekende en minder bekende werken van Wolfgang Amadeus Mozart (Laudate Dominum) en Antonio Vivaldi (Vioolconcert in a). Bovendien wordt een compositie uitgevoerd van Hans Leenders, de organist-dirigent van de Onze Lieve Vrouwebasiliek.

Tevens wordt het orgel solo bespeeld. Het bijzonder orgel, dat stamt uit 1695 is gebouwd door Hendrich Metzker en is later aangepast door Möseler en Pereboom & Leijser.

In februari 2022 werd het ensemble Omnes Terminos (van alles grenzen) gevormd. Het ensemble brengt drie musici uit verschillende landen samen die elkaar hebben ontmoet op het Maastrichts Conservatorium. De musici delen hun gemeenschappelijke passie om verschillende repertoires van muziek uit verschillende tijdperken uit te voeren en dit met grote passie, kracht en emotie.

Het concertprogramma van Omnes Terminos is ontworpen als een muzikaal verhaal dat door de eeuwen heen voert van barokke virtuositeit. Het concert bevat muziek van componisten uit verschillende landen, waarbij elk stuk zal leiden tot een muzikaal.